از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]
آموزش و پژوهش

فلوسایتومتر (به انگلیسی: Flow cytometr) دستگاهی است برای بدست آوردن فنوتایپ و خصوصیات سلول‌ها، که بر اساس پراکنده سازی نور توسط سلول‌های تحت آزمایش و انتشار فلورسانس از آنها استوار است. نشر فلورسانس یا با استفاده مستقیم از مواد رنگ کننده فلورسنت یا ترکیبی از رنگ فلورسنت با آنتی بادی‌های مونوکلونال حاصل می‌شود. این آنتی بادی‌های کونژوگه با فلورسانس می‌توانند مولکول‌های سطحی و یا ترکیبات داخلی سلول‌ها را ردیابی کرده و به آنها متصل شوند و شناسایی انواع سلول‌های موجود در یک جمعیت سلولی متنوع را توسط فلوسایتومتری امکان‌پذیر می‌سازند. این روش اساساً توسط ایمونولوژیست ‌هایی ابداع شد که تلاش می‌کردند جمعیت‌های خالص سلول‌ها را از یکدیگر جدا کرده و پس از تکثیر آنها در محیط کشت سلولی، نقش مجزای هر سلول را در سیستم ایمنی بررسی نمایند. دستگاه‌های اولیه قادر بودند فقط یک یا دو رنگ فلورسانس را تجزیه و تحلیل کنند اما امروز دستگاه‌هایی عرضه شده‌اند که قادرند یازده رنگ فلورسانس را به طور هم‌زمان ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند. امروزه استفاده از تکنولوژی‌های مدرن روز، برای افزایش سرعت انجام کارها و سهولت انجام آنها روز به روز در حال گسترش است. در دهه اخیر فلوسایتومتری به ابزاری ضروری در تشخیص لوسمی های خونی در انسان تبدیل شده است. فلوسایتومتری به طور معمول برای شناخت رده سلولی، تحلیل یا تجزیه بافت سلولی بالغ و تشخیص هتروژنیستی در میان جمعیت سلول‌های توموری استفاده می‌شود. در دهه اخیر استفاده از این روش در آزمایشگاه‌های کلینیکی و همچین تشخیص انواع سرطان به طور چشمگیری افزایش یافته است.

 

دغدغه زیست آموزان این است که دانشجویان و محققین به راحتی و هزینه پایین خود از پس مشکلات فائق آمده بتوانند خود به تنهایی کارهای آزمایشگاهی و آنالیزی مورد نیازشان را پیش ببرند لذا اقدام به تهیه ی بسته های آموزشی روشهای مختلف آزمایشگاهی مینماییم و خدا را شکر تا اینجای کار مشتریان ما از محصولات رضایت کامل داشته اند چرا که در مقابل هزینه ای که پرداخت مینمایند موارد فوق العاده ارزشمندی را یاد میگیرند که ده ها برابر هزینه آنها ارزش دارد از این جهت همیشه به عزیزان و کاربرانی که بسته ها را تهیه مینمایند این موضوع را میگوییم که برای حمایت ما اولا گروه را به 10 نفر از دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید و از طرفی فایلهای آموزشی را پخش نکرده و حق مولفین را ضایع ننمایید چرا که با تمام اعضا عهد کرده ایم هر درآمدی که در سایت بدست آوریم صرف بالا بردن کیفیت و گسترش سایت خواهیم نمود.

یکی از مواردی که میتواند رزومه جالبی برای دانشجویان و محققین باشد این است که روشهای مختلف آزمایشگاهی را دانسته و در مواقعی که با این دستگاه در آزمایشگاه مواجه میشود بتواند از پس کارهای خود بر بیاید از این جهت به شما پیشنهاد میکنیم بسته های روشهای مختلف آزمایشگاهی زیست آموزان را که با قیمت های نا چیزی در سایت قرار داده میشود و علاوه بر آن دارای پشتیبانی و بروزرسانی رایگان مادام العمر میباشد تهیه نمایید و با آشنایی این روشها به محققی متخصص و با دانش در رشته خود تبدیل شوید تا دیگران همواره برای رفع مشکلاتشان نزد شما بیایند. امیدواریم سلانت موفق و پیروز باشید.

مواردی که در این بسته موجود میباشد شامل:

1- برنامه فلوسایتومتری برای بررسی و آنالیز داده های استخراج شده از دستگاه فلوسایتومتری

2- فیلم آموزش کار با برنامه فلوسایتومتری به زبان فارسی و کاملا کاربردی و عملی

3- دو عدد فایل صوتی ارزشمند در مورد اساس روش فلوسایتومتری

4- دو عدد متن با فرمت قابل ویرایش برای تحقیقات، سمینارها و پایان نامه ها

5- فیلمهای روش فلوسایتومتری در دو موضوع اساس روش و همچنین کار با دستگاه که به طور جداگانه در فایلها قرار دارند

6- 26 عدد فیلم آموزش بخشهای مختلف برنامه فلوسایتومتری به زبان انگلیسی و کاملا کاربردی

7- دو عدد کتاب آموزش فلوسایتومتری، موارد استفاده، اساس روش، مراحل انجام کار، نحوه بررسی و در نهایت آنالیز آن

8- سایتهای مهم در مورد فلوسایتومتری

9- این بسته همانند سایر بسته های آموزشی زیست آموزان دارای پشتیبانی رایگان و همیشگی برای محققین عزیز خواهد بود

10- این بسته همانند سایر بسته های آموزشی زیست آموزان دارای بروزرسانی رایگان و همیشگی خواهد بود

 

http://www.zistamoozan.ir/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%D9%84%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C/


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط علی اسکندری 97/5/31:: 1:8 صبح     |     () نظر